Cross King II - najszczególniej wszechstronny
Nowa opona Continental Cross King II przekonuje swoją wszechstronnością.
Ta opona do rowerów górskich dostosowuje się do każdego terenu.
Odznacza się wspaniałym utrzymaniem na zakrętach i cichą jazdą.
ponadto proponuje szczególnie korzystną przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.
Wysokiej jakości niepowtarzalna mieszanka PureGrip Compound oraz trójwarstwowa osnowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność.
Potrójna wkładka Tubeless Ready zapewni poczucie bezpieczeństwa przed przebiciem,, a także pełną kompatybilność z systemem bezdętkowym.
Zwijana kompozycja pozwala na zmniejszenie wagi opony.
To wszystko czyni z niej idealną oponę do zawodów.
Hardpack: ubita nawierzchnia
Dry: sucho
Allround: mieszana nawierzchnia
Loose: luźna nawierzchnia
Wet: mokro
Mud: błoto
cechy:
wymiar: 29" x 2,2"
ETRTO: 55-622
rodzaj: Zwijana
Przeznaczenie: MTB, Trail, All Mountain, Cross Country, Maraton, warunki twarde i sypkie, suche
Pasek odblaskowy: NIE
Tubeless Ready: TAK
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,4 BAR (50 PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy produktu: 0150295
Średnia waga: ~791 g
PureGrip Compound – sekret leży w recepturze.
technologia ta, oparta na związkach z aktywowanej krzemionki, pierwotnie miała być mieszanką wyczynową, lecz po intensywnym rozwoju w zakładzie badawczo-rozwojowym Continental w Korbach, opracowano innowacyjną nową mieszankę o unikatowej przyczepności i właściwościach przełajowych. Ta nowa mieszanka gumowa, o oczywistej nazwie „PureGrip”, plasuje się tuż za mieszanką BlackChili i jest stosowana w wyczynowych produktach jednocześnie w sektorach rowerów szosowych, jak i górskich. Zapewnia wyśmienitą przyczepność, ale jest także długookresowa i bardzo wytrzymała.
Tubeless Ready - niska waga, wysoka oporność.
Opona przygotowana do wykorzystania w systemie bezdętkowym Tube Less.
budowa osnowy jest konkretna i wytrzymała na uszkodzenia i wnikanie ciał obcych.
w dodatku opony wykonane w tej technologii mogą być używane jako Tubeless albo z dętką.
przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje prawidłową wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niepokaźny splot tkaniny powoduje, że opona jest rozciągliwa i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus, a także dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.