Zdjęcia Continental Opona rowerowa grand prix 5000 700x25c

Opony i dętki do roweru

Dostępność: Brak produktu

Opona rowerowa grand prix 5000 700x25c (CONTINENTAL)

Marka: CONTINENTAL
Cena niedostępna
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Opona Continental Grand Prix 5000 700 x 25C - nowy poziom produktywności Opona Continental Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z kolekcji Grand Prix. Sprawdzi się...

Podstawowe cechy

Rodzaj

Opona

Sprawdź promocyjne oferty na Continental Opona rowerowa grand prix 5000 700x25c

  • Informacje o dostępności produktów i aktualnych cenach wykorzystane w prezentowanym zestawieniu pobierane są w zasadzie natychmiast.

Pełny opis produktu

Opona Continental Grand Prix 5000 700 x 25C - nowy poziom efektywności

Opona Continental Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z serii Grand Prix.

stanie na wysokości zadania wyśmienicie na trasie wyścigu jak i na długich treningach.

Jest ona kwintesencją komfortu, szybkości i ochrony przed przebiciem.

Daje poczucie pewności w trakcie jazdy jednocześnie po kostce brukowej w Roubaix, jak i po trasie górskiej w Mont Ventoux.

Opona ta została tworzona z unikalnej mieszanki gumowej Black Chili Compound wytworzonej tylko w Niemczech.

Za ochronę przed przebiciem odpowiada Vectran Braker, który ma lepszą oporność na przebicie aniżeli aramid i pięciokrotnie większą solidność na rozciąganie niżeli stal.

ponadto wyposażona w technikę Lazer Grip - Specjalnie ukształtowana struktura bocznego profilu opony, który ma zapewnić rewelacyjną przyczepność nawet na najostrzejszych zakrętach.

Za gładkość jazdy i komfort odpowiedzialna jest technika Active Comfort, która została zaimplementowana w konstrukcję opony.

Najważniejsze cechy towaru:

Producent: Continental

Model: Grand Prix 5000

wymiar: 700 x 25C

Etrto: 25-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: NIE

typ: zwijana

Przeznaczenie: wyścigi, treningi, sport

Zalecane ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 6,5 BAR (94PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy 180 TPI => 540 TPI

Nr katalogowy produktu: 0101624

Średnia waga:~ 312 g

zastosowane technologie:

Active Comfort Technology - przełomowe podejście do jazdy na rowerze.

wbudowana w konstrukcję opony technika Active Comfort pochłania wibracje i wygładza jazdę.

Lazer Grip - ulepszona przyczepność boczna opony w każdym zakręcie

technika Lazer Grip powstała po to, aby rowerzysta i droga złączyły się w jedność.

Profil z mikrostrukturą poszerza się na zewnątrz pokrywając boczne ścianki opony co w rezultacie daje nieprzeciętną przyczepność w najostrzejszych zakrętach.

BlackChili Compound – sekret leży w recepturze.

Inżynierowie laboratorium badawczego Continentala w Korbach od dawna szukali rozwiązania fundamentalnej kwestii w konstrukcji opon. Atrybuty jezdne mieszanki gumowej opony składają sią z trzech czynników: przyczepności, oporu toczenia oraz wytrzymałości. Problem polega na tym,rozszerzając wartość jednego czynnika osłabia się równocześnie przynajmniej jeden inny czynnik. Opona o maksymalnej przyczepności toczy się słabiej i momentalnie zużywa. Bardziej wytrzymałe i lżej toczące się opony posiadają z kolei słabszą przyczepność. Mimo że najwyższe standardy w technologii mieszanki gumowej już dawno osiągnęły kompromis, nasi inżynierowie chcieli osiągnąć jeszcze wyższą jakość mieszanek. W 2005 roku dokonali przełomu, który znany jest szerzej pod nazwą BlackChili. Rewolucyjna mieszanka wykorzystuje najnowsze odkrycia z dziedziny polimerów i innych części. BlackChili oznacza połączenie nowo opracowanych mieszanek syntetycznych z naturalną gumą. Cząsteczki sadzy zaimplementowane w mieszance posiadają zoptymalizowaną strukturą i kształt, dzięki czemu jest ona najlepszym realnym wyborem do zastosowania w oponie. BlackChili to rewolucyjna wydajność. W porównaniu z poprzednią mieszanką z aktywowanymi krzemianami BlackChili ma opory toczenia mniejsze o 26 %, 30 % udoskonalona przyczepność i 5 % wiekszą wytrzymalość na zużycie. Technologia BlackChili nie stoi w miejscu, lecz jest ciągle poprawiana w trakcie badań nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i powiększonej przyczepności jest zauważalna. Technologia zastosowania mieszanki w produkowaniu jest tak wyrafinowana, iż tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili charakteryzuje obszerniejszy przebieg i, co jest rzadko spotykane w oponach z nowoczesnymi mieszankami, ich cechy są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

VECTRAN Breaker – wyznacznik standardów ochrony przed przebiciem

Vectran™ to syntetycznie wytworzone włókno natchnione naturą. Tak jak pajęcza nić, Vectran™ to polimer ciekłokrystaliczny (LCP). Materiał Vectran™ jest przędzony ze stopionego ciekłego polimeru Vectra i dalej przetwarzany w celu uzyskania specjalnej przędzy. Podobnie jak Vectran™ nić pajęcza ma olbrzymią wytrzymałość na rozdarcie i bardzo niską masę. To nadzwyczajne cechy materiału, który wykorzystujmy w oponach rowerowych Continental rodzaju premium jako wkładka broniąca przed przebiciem. Vectran™ Breaker jest lżejszy, bardziej rozciągliwy i skuteczniej broni przed przecięciami aniżeli porównywalne oploty nylonowe. Vectran™ Breaker nie wpływa negatywnie na opory toczenia.

dobranie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, bardzo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Kompozycja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo mały splot tkaniny sprawia, iż opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to pokaźniejsza odporność na przecięcie i pokaźniejsza odporność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są rozmaite struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Parametry

Rodzaj

Opona

Kategoria

Opony i dętki do roweru

Producent

CONTINENTAL

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Franciszek K.
Franciszek K.
28.04.2024
Przesłana przez Ciebie opinia może ułatwić zakup innym użytkownikom
Jeżeli udało Ci się skorzystać z proponowanego produktu Continental Opona rowerowa grand prix 5000 700x25c wyślij nam recenzję i opinię. Napisz jakie są Twoje wrażenia ze stosowania, czy jesteś usatysfakcjonowany, a także czy relacja ceny do jakości jest dobra.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Continental Continental Dętka race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
Dętka rowerowa Continental Conti-Tube Oferta dętek Continental upraszcza znalezienie tej jednej, właściwej...
Rekomendacja
Continental Continental Opona cross king ii sw 29x2.3 czarna zwijana 830g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Opona Continental TRAIL KING II SW 27.5 x 2.2 czarna zwijana TR 760g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Continental Opona szosowa ultra sport iii performance puregrip compound 25 - 622, 28", 700 x 25c, czarna, zwijana - zwijana \ 25c
Ultra Sport - Trenować jak zawodnicy Ultra Sport III to postępowa opona na rajdy i wyścigi, trening lub...
Rekomendacja
Continental Opona 27,5 x 2,00 race king drut 650g Continental
Do sklepu Szczegóły

Opona 27,5 x 2,00 race king drut 650g Continental

104,90 zł
Race King - wytworzony aby zwyciężać! Nowa wersja popularnej opony rowerowej Continental. Race King krojony...
Rekomendacja
Continental Opona cross king 29"x 2.2 drut czarna 790 g Continental
Opona Continental CROSS King.
Rekomendacja
Continental Continental Co0180000 dętka race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental ułatwia znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przyjazna...
Rekomendacja
Continental Opona Continental MOUNTAIN KING 29"x 2.3 drut czarna 890 g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Continental Dętka rowerowa mtb 29 + zamów z dostawą jutro
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental upraszcza znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przyjazna...
Rekomendacja
Continental Continental Dętka rowerowa mtb 29 + zamów z dostawą jutro
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental usprawnia znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przyjazna...
Rekomendacja
Continental Dętka Continental Cross 28" wentyl 42 mm Presta 32-47-622
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g
Opona Continental.
Dla każdego rowerzysty
Rekomendacja
Płaszcz opony - fiction 18in troop bmx tire (ČernÁ) Fiction bmx
Rekomendacja
Płaszcz opony FAMILY - Family 20in BMX Tire (GREEN)
Rekomendacja
Dętka - colony bmx tube (black) Colony
Do sklepu Szczegóły

Dętka - colony bmx tube (black) Colony

32,00 zł
Rekomendacja
Dętka COLONY - Colony BMX Tube (BLACK) rozmiar: 20in
Rekomendacja
Dętka SALT - Salt BMX/MTB 26in Tube (26FTFT)
Do sklepu Szczegóły

Dętka SALT - Salt BMX/MTB 26in Tube (26FTFT)

33,00 zł
Rekomendacja
Family Płaszcz opony - family 20in bmx tire (green)
Rekomendacja
Płaszcz opony FICTION BMX - Fiction 18in Troop BMX Tire (URBAN CAMO)