Opona Continental Ruban 29"x2,10" czarna, zwijana, TR
Ruban to nowa opona od Continental przeznaczona do rowerów E-Bike MTB.
dostosowana do rowerów rozwijających szybkość do 25 km/h - E25
Profil opony został zbudowany w ten sposób, by środek opony zapewniał niski opór toczenia, a boki opony zapewniały korzystną przyczepność w zakrętach.
genialnie stanie na wysokości zadania w trakcie jazdy w mieście, dojazdów do pracy, wycieczki na ścieżkach rowerowych jak i na leśnych duktach i single trackach.
Podwyższone kostki boczne korzystną przyczepność w zakrętach, a obniżony bieżnik na czole opony powoduje lekką i cichą jazdę na wprost.
Opona ta jest znakomitym rozwiązaniem, które łączy w sobie parametry opon terenowych z miejskimi.
zagwarantuje to mniejsze zużycie energii bez obniżenia trakcji.
Jest tak zwanym allrounderem, która nadaje się praktycznie na każdy teren, od wymagających tras górskich po miejski zgiełk.
najszczególniej trwała mieszanka wytwarzana przez Continental - PureGrip Compound
Trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką wytrzymałość i niepodatność na przebicia.
w dodatku opona jest zwijana, dlatego nieprzeciętnie nadaje się do systemów Tubeless Ready (bezdętkowych).
Producent: Continental
Model: Ruban
wymiar: 29" x 2,1"
ETRTO: 54-622
typ: zwijana
Przeznaczenie: MTB, Trail, All Mountain, Cross Country, miasto
Pasek odblaskowy: NIE
E-Bike: TAK (typowa prędkość do 25 km/h)
Ciśnienie powietrza: 4 bar (58 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy produktu: 0150577
Średnia waga: ~ 700 g
PureGrip Compound
Ta technika wytwarzana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była asygnowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zapewnia rewelacyjną przyczepność, ale jest także trwała i szczególnie wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne cechy opon Continental.
Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to realne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Tubeless Ready - niska waga, wysoka wytrzymałość.
Opona przygotowana do użycia w systemie bezdętkowym Tube Less.
kompozycja osnowy jest potężna i wytrzymała na uszkodzenia i wnikanie ciał obcych.
gwarantuje to wszechstronność zastosowania, niska waga i niebanalny wygląd opon Tubeless Ready firmy Continental.
dodatkowo opony wykonane w tej technice mogą być wykorzystywane jako Tubeless lub z dętką.
Opona przeznaczona do zastosowania w rowerach elektrycznych.
dopasowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle drobny splot dzianiny powoduje, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to pokaźniejsza oporność na przecięcie i większa trwałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.