Mountain King - Władca górskich bezdroży!
Mountain King to nieprzeciętny towarzysz eksploracji górskich szlaków, bardzo sugerowana rowerom z pełną amortyzacją.
Jak przystało na przywódcę, Mountain King wyśmienicie spisuje się jako przednia opona dzięki zaokrąglonej geometrii i znacznej przyczepności bieżnika.
Zostało to osiągnięte dzięki unikalnie wyprofilowanych klockach na oponie umieszczonych na środku jak i na bokach bieżnika.
Wysokiej jakości oryginalna mieszanka PureGrip Compound i trójwarstwowa powłoka antyprzebiciowa zapewni bezawaryjną ochronę.
Z racji na wznoszący się kierunek na rowery elektrycznie, również pod tym względem Continental nie został obojętny.
Opona posiada sygnaturę E25 co oznacza, że możemy używać jej w rowerach elektrycznych osiągających przynajmniej 25 km/h.
właściwości:
rozmiar: 26" x 2.3"
Etrto: 58-559
wariant: drutówka
Przeznaczenie: MTB, Trail, All Mountain, warunki sypkie, mokre, błotniste, wyśmienite dla rowerów full-suspension
Pasek odblaskowy: NIE
E-Bike: TAK (charakterystyczna prędkość do 25 km/h)
Zalecane ciśnienie powietrza: 3,75 BAR (54PSI)
Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy artykułu: 0150424
Średnia waga: ~ 740 g
Przeznaczenie opony do typu nawierzchni
Hardpack: ubita nawierzchnia
Dry: sucho
Allround: mieszana nawierzchnia
Loose: swobodna nawierzchnia
Wet: mokro
Mud: błoto
technika Continental Performance
PureGrip Compound
Ta technologia produkowana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była dedykowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano zaawansowaną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w nieprzystępnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje znakomitą przyczepność, lecz jest także trwała i bardzo wytrzymała, ma wszystkie typowe właściwości opon Continental.
Opona asygnowana do wykorzystania w rowerach elektrycznych.
producent Continental ma bogate doświadczenie w produkcji opon do skuterów i motocykli. To spowodowało stworzenie opon nadających się do rowerów z silnikiem elektrycznym rodzaju E-bike.
dobranie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, wyjątkowo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się dodatkowo znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy tworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle znikomy splot tkaniny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to większa niepodatność na przecięcie i obszerniejsza solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.