Opona Continental Cross King 26 x 2.20, czarna, zwijana TLR
Cross King to niedościgniona opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde skomplikowane warunki.
Wszechstronny i zaokrąglony profil przystosuję się do każdego terenu.
Odznacza się doskonałym trzymaniem na zakrętach.
w dodatku proponuje niezwykle prawidłową przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.
To wszystko czyni z niej nieprzeciętną oponę do zawodów Cross Country.
Wysokiej jakości specyficzna mieszanka PureGrip Compound, a także trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką odporność.
W oponie zastosowano wzmocnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.
marka sugeruje założyć oponę na obręcz 19C-29C.
Opona zwijana do systemu bezdętkowego
Dzięki zastosowaniu wysoce elastycznych włókien kewlarowych opona rewelacyjnie uszczelnia się na obręczy.
dodatkowo znamionuje się o dużo niższą masą niż opona drutowana, co pozytywnie wpływa na opór toczenia.
umocnione ścianki boczne opony - Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to osiągalne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Producent: Continental
Model: Cross King
Kod: 0150303
rozmiar: 26"x2.2"
ETRTO: 55-559
typ: zwijana
Pasek odblaskowy: NIE
E-Bike: TAK (standardowa prędkość do 25 km/h)
Ciśnienie: 40-54 PSI (2,75 bar - 3,8 bar)
Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI
Nr katalogowy artykułu: 0150399
Średnia waga: ~ 650 g
PureGrip Compound
Ta technika stworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano nowoczesną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w skomplikowanym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach jednocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje znakomitą przyczepność, lecz jest także trwała i bardzo wytrzymała, ma wszystkie typowe parametry opon Continental.
Continental Shield Wall System
Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.
Jest to osiągalne dzięki dopełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego
Opona asygnowana do zastosowania w rowerach elektrycznych.
producent Continental ma bogate doświadczenie w wytwarzaniu opon do skuterów i motocykli. To spowodowało stworzenie opon nadających się do rowerów z silnikiem elektrycznym rodzaju E-bike.
dopasowanie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się na dodatek niewielkie pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest nad wyraz twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.
Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.
Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo niewielki splot dzianiny powoduje, iż opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to większa oporność na przecięcie i większa trwałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.