Zdjęcia Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C (4019238007800)

Opony i dętki do roweru

Dostępność: Brak produktu

Opona Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C (Continental)

EAN: 4019238007800 Marka: Continental
Cena niedostępna
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Continental Grand Prix 5000 - świeże wydanie kultowej opony wyścigowej Opona Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z kolekcji Grand Prix. Sprawdzi się perfekcyjnie na trasie...

Podstawowe cechy

Rodzaj

Opona

Sprawdź promocyjne oferty na Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C (4019238007800)

  • Dane o dostępności produktów i obowiązujących cenach użyte w rankingu są pobierane praktycznie w czasie rzeczywistym.

Pełny opis produktu

Continental Grand Prix 5000 - nowe wydanie kultowej opony wyścigowej

Opona Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z kolekcji Grand Prix.

stanie na wysokości zadania rewelacyjnie na trasie wyścigu jak i na długich treningach.

Jest ona kwintesencją komfortu, prędkości i ochrony przed przebiciem.

Daje poczucie pewności w trakcie jazdy zarówno po kostce brukowej w Roubaix, jak i po trasie górskiej w Mont Ventoux.

Opona ta została wytworzona z unikalnej mieszanki gumowej Black Chili Compound wytworzonej tylko w Niemczech.

Za ochronę przed przebiciem odpowiada Vectran Braker, który ma udoskonaloną oporność na przebicie niżeli aramid i pięciokrotnie pokaźniejszą trwałość na rozciąganie aniżeli stal.

w dodatku wyekwipowana w technikę Lazer Grip - Specjalnie ukształtowana struktura bocznego profilu opony, który ma zapewnić nadzwyczajną przyczepność nawet na najostrzejszych zakrętach.

Za gładkość azdy i komfort odpowiedzialna jest technika Active Comfort, która została zastosowana w konstrukcję opony.

Najważniejsze parametry produktu:

Producent: Continental

Model: Grand Prix 5000

wymiar: 700 x 23C

ETRTO: 23-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: NIE

wariant: zwijana

Przeznaczenie: wyścigi, treningi, sport

Zalecane ciśnienie powietrza: 7,5 BAR (110 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 8,5 BAR (120PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy 110 TPI => 330 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101623

Średnia waga:~ 198 g

zastosowane technologie:

Active Comfort Technology - rewolucyjne podejście do jazdy na rowerze.

zastosowana w konstrukcję opony technika Active Comfort pochłania wibracje i wygładza jazdę.

Lazer Grip - udoskonalona przyczepność boczna opony w każdym zakręcie

technologia Lazer Grip powstała po to, aby rowerzysta i droga zbratały się w jedność.

Profil z mikrostrukturą poszerza się na zewnątrz pokrywając boczne ścianki opony co w wyniku czego daje wspaniałą przyczepność w najostrzejszych zakrętach.

BlackChili Compound – sekret leży w recepturze.

Inżynierowie laboratorium badawczego Continentala w Korbach od dawna szukali rozwiązania fundamentalnej kwestii w konstrukcji opon. Cechy jezdne mieszanki gumowej opony składają sią z trzech czynników: przyczepności, oporu toczenia, a także wytrzymałości. Problem polega na tym,powiększając wartość jednego czynnika osłabia się równocześnie przynajmniej jeden inny czynnik. Opona o maksymalnej przyczepności toczy się słabiej i szybko zużywa. Bardziej wytrzymałe i lżej toczące się opony posiadają z kolei słabszą przyczepność. Mimo iż najwyższe standardy w technice mieszanki gumowej już dawno osiągnęły kompromis, nasi inżynierowie chcieli osiągnąć jeszcze wyższą jakość mieszanek. W 2005 roku dokonali przełomu, który znany jest szerzej pod nazwą BlackChili. Rewolucyjna mieszanka wykorzystuje najnowsze odkrycia z dziedziny polimerów oraz innych komponentów. BlackChili oznacza połączenie nowo opracowanych mieszanek syntetycznych z naturalną gumą. Cząsteczki sadzy zastosowane w mieszance mają zoptymalizowaną strukturą i kształt, dzięki temu jest ona najlepszym osiągalnym wyborem do zastosowania w oponie. BlackChili to przełomowa wydajność. W porównaniu z poprzednią mieszanką z aktywowanymi krzemianami BlackChili ma opory toczenia mniejsze o 26 %, 30 % udoskonalona przyczepność i 5 % wiekszą wytrzymalość na zużycie. Technologia BlackChili nie stoi w miejscu, lecz jest ciągle udoskonalana w trakcie badań nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i zwiększonej przyczepności jest zauważalna. Technologia użycia mieszanki w produkowaniu jest tak wyrafinowana, że tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili cechuje pokaźniejszy przebieg i, co jest rzadko spotykane w oponach z nowoczesnymi mieszankami, ich cechy są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

VECTRAN Breaker – wyznacznik standardów ochrony przed przebiciem

Vectran™ to syntetycznie wyprodukowane włókno natchnione naturą. Tak jak pajęcza nić, Vectran™ to polimer ciekłokrystaliczny (LCP). Materiał Vectran™ jest przędzony ze stopionego ciekłego polimeru Vectra i dalej przetwarzany w celu uzyskania specjalnej przędzy. Podobnie jak Vectran™ nić pajęcza ma olbrzymią wytrzymałość na rozdarcie i wyjątkowo niską masę. To nieprzeciętne właściwości materiału, który wykorzystujmy w oponach rowerowych Continental typu premium jako wkładka chroniąca przed przebiciem. Vectran™ Breaker jest lżejszy, bardziej sprężysty i efektywniej chroni przed przecięciami niż porównywalne oploty nylonowe. Vectran™ Breaker nie wpływa negatywnie na opory toczenia.

dobranie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się na dodatek znikome pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy produkowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon należycie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo niewielki splot tkaniny powoduje, że opona jest rozciągliwa i broni osnowę przed przebiciem. Luźny splot dzianiny to pokaźniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są różnorodne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i typ ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Parametry

Rodzaj

Opona

Kategoria

Opony i dętki do roweru

Producent

Continental

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Leszek A.
Leszek A.
28.04.2024
Utwórz z innymi użytkownikami wspaniałą zbiorowość i przesyłaj opinie recenzje / opinie produktu Continental
Jeżeli miałeś szansę korzystać z prezentowanego Opona Continental Grand Prix 5000 Vectran 700x23C czarna, zwijana, Black Chili - 23C (4019238007800) wyślij opinię i ocenę. Podaj jakie są Twoje wrażenia z użytkoania, czy jesteś usatysfakcjonowany oraz czy relacja jakości do ceny jest dla Ciebie zadowalająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Continental Continental Dętka race 28 20/25-622/630 27" - 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 42 mm
Dętka rowerowa Continental Conti-Tube Oferta dętek Continental upraszcza znalezienie tej jednej, właściwej...
Rekomendacja
Continental Continental Opona cross king ii sw 29x2.3 czarna zwijana 830g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Opona Continental TRAIL KING II SW 27.5 x 2.2 czarna zwijana TR 760g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Continental Opona szosowa ultra sport iii performance puregrip compound 25 - 622, 28", 700 x 25c, czarna, zwijana - zwijana \ 25c
Ultra Sport - Trenować jak zawodnicy Ultra Sport III to progresywna opona na rajdy i wyścigi, trening...
Rekomendacja
Continental Opona 27,5 x 2,00 race king drut 650g Continental
Do sklepu Szczegóły

Opona 27,5 x 2,00 race king drut 650g Continental

104,90 zł
Race King - wyprodukowany aby zwyciężać! Nowa wersja lubianej opony rowerowej Continental. Race King...
Rekomendacja
Continental Opona cross king 29"x 2.2 drut czarna 790 g Continental
Opona Continental CROSS King.
Rekomendacja
Continental Continental Co0180000 dętka race 28" x 0,75" - 1,0" wentyl presta 80 mm
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental ułatwia znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przychylna...
Rekomendacja
Continental Opona Continental MOUNTAIN KING 29"x 2.3 drut czarna 890 g
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Continental Dętka rowerowa mtb 29 + zamów z dostawą jutro
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental upraszcza znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przychylna...
Rekomendacja
Continental Continental Dętka rowerowa mtb 29 + zamów z dostawą jutro
Conti-Tube Nowa oferta dętek Continental usprawnia znalezienie tej jednej, właściwej dla Ciebie. Przyjazna...
Rekomendacja
Continental Dętka Continental Cross 28" wentyl 42 mm Presta 32-47-622
Opona Continental.
Rekomendacja
Continental Opona Continental MOUNTAIN KING III SW 27.5x2.30 czarna zwijana TR 770g
Opona Continental.
Dla każdego rowerzysty
Rekomendacja
Płaszcz opony - fiction 18in troop bmx tire (ČernÁ) Fiction bmx
Rekomendacja
Płaszcz opony FAMILY - Family 20in BMX Tire (GREEN)
Rekomendacja
Dętka - colony bmx tube (black) Colony
Do sklepu Szczegóły

Dętka - colony bmx tube (black) Colony

32,00 zł
Rekomendacja
Dętka COLONY - Colony BMX Tube (BLACK) rozmiar: 20in
Rekomendacja
Dętka SALT - Salt BMX/MTB 26in Tube (26FTFT)
Do sklepu Szczegóły

Dętka SALT - Salt BMX/MTB 26in Tube (26FTFT)

33,00 zł
Rekomendacja
Family Płaszcz opony - family 20in bmx tire (green)
Rekomendacja
Płaszcz opony FICTION BMX - Fiction 18in Troop BMX Tire (URBAN CAMO)