Opona CST City Classic Zero Eco
To charakterystyczny mieszczuch. Najlepiej stanie na wysokości zadania na miejskim asfalcie i ścieżkach rowerowych. Niezła szybkość, dobra przyczepność i doskonała wartość. To cechy standardowe tej niewiele znaczącej opony.
wspaniały dobór do rowerów dziecięcych bytujących zwłaszcza w miejskiej dżungli.
Najważniejsze właściwości produktu:
Producent: CST
Model: C213, City Classic Zer Eco
rozmiar: 14"x1,75"
Etrto: 254-47
wariant: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE
Zalecane ciśnienie powietrza: 2,4 BAR (35 PSI)
Gęstość oplotu: 22 TPI
Średnia waga:~ 340 g
producent Cheng Shin Tire (CST), produkująca opony CST została założona na Tajwanie w 1967 roku. Swoją działalność marka rozpoczęła od produkcji opon rowerowych,
stopniowo przechodząc w inne segmenty rynkowe tj. Motocykle, quady, samochody ciężarowe, osobowe, wózki widłowe, autobusy.
Od samego początku priorytetem producenta była produkcja opon najwyższej jakości.
obecnie Cheng Shin Tire znajduje się w czołówce branży oponiarskiej (10 miejsce) i jest największym producentem opon rowerowych na świecie.
firma zatrudnia ponad 23tys. Osób i działa w dziesięciu krajach: Kanada, Chiny, Niemcy, spora Brytania, Holandia, Japonia, Tajwan, Tajlandia, Stany Zjednoczone i Wietnam.
Opony CST są już przystępne w ponad 150 krajach, w tym w Polce od 2003 roku.
producent ma wszystkie najważniejsze atesty i świadectwa:
wykorzystane technologie:
dobranie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, bardzo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać wyłącznie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również nieduże pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.