Przerzutka tylna z grupy przeznaczona do obsługi napędów 9-rzędowych.
Nowa kolekcja Altus M2000 odziedziczyła najlepsze atrybuty linii Alivio/Acera MTB i upraszcza stawianie pierwszych kroków w przypadku jazdy terenowej.
Jest wyposażona w szereg funkcji zapewniających bezproblemową zmianę przełożeń.
Przerzutka ma śrubę regulującą naprężenie linki, do łatwej regulacji indeksowania.
W przerzutce wykorzystano kółka 11-zębne przykręcone do wózka za pomocą wpuszczanych śrub imbusowych.
Niskoprofilowa budowa z rozwiązaniem Double Servo-Panta.
wielki zawias powiększa sztywność i pozwala na precyzyjną zmianę przełożeń.
Stylistyka przerzutki wzorowana na wyższych grupach Shimano.
Grupa produktowa: Altus 2018
Model: RD-M2000
Obsługiwana ilość przełożeń: 9
Dolna kompatybilność: 11T
Górna kompatybilność: 32 - 36T
całkowita objętość: 45T
Śruba regulacyjna linki: TAK
rodzaj konstrukcji przerzutki: Top normal Shadow RD
Kolor: Grafitowy korpus z czarnym wózkiem
Waga: 276 g
zastosowane technologie Shimano:
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - elementy systemu, takie jak mechanizm indeksowania zaimplementowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS został wykorzystany w dodatku w przerzutce przedniej. Dzięki czemu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i komfortowojsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalnie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, zapewniające lepszą kontrolę łańcucha w trakcie zmiany przełożenia. Koronki HG przeprowadzają łańcuch ekspresowo i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Tradycyjne koronki powodują, że łańcuch podwyższa się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to klasyczne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe za pomocą najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w optymalny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek w trakcie przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki temu zmiana przełożeń jest jeszcze skrupulatniejsza.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń.
MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z skutecznym napędem. System ten cechują trzy atrybuty: trafne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im większe koło, tym obszerniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Zaawansowany system zmiany przedniego przełożenia - kompilacje przełożeń przypasowane do każdego wymiaru koła tak,obniżyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy śladowej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony zwiększający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.