Przerzutka tylna z grupy dedykowana do obsługi napędów 9-rzędowych. Towar skierowany jest do rowerzystów preferujących jazdę szosową, a także łatwą jazdę terenową (trekking). Przerzutka wyekwipowana jest w śrubę regulującą naprężenie linki, do przystępnej regulacji indeksowania. W przerzutce wykorzystano kółka 11-zębowe. Jeden sworzeń pokryto fluorem dla jeszcze płynniejszego obracania. Kółka przykręcone są do wózka za pomocą wpuszczanych śrub imbusowych. Budowa z szerokim zawiasem zwiększa sztywność i zezwala na dokładną zmianę przełożeń. Przerzutka proponuje niższy niż u poprzednika (RD-M390) profil. Dzięki temu jest mniejsza szansa uderzenia przerzutką w przeszkody.
Grupa produktowa: Acera
Model: RD-T3000
Obsługiwana liczba przełożeń: 9
Dolna kompatybilość: 11T - 11T
Górna kompatybilność: 28T - 34T
pełna pojemność: 45T
Współpraca z Megarange: TAK
Śruba regulacyjna linki: TAK
typ konstrukcji przerzutk i: Top Normal
Współpraca z SIS: TAK
Średnia waga produktu: 294 g
wykorzystane technologie Shimano:
Przednia i Tylna Indeksowana Zmiana Przełożenia DUAL SIS - komponenty systemu, takie jak mechanizm indeksowania zastosowany w dźwignię zmiany przełożenia, linka tylnej indeksowanej zmiany przełożenia SIS działająca bez tarcia i luźno pracująca tylna przerzutka, tworzą SHIMANO INDEX SYSTEM. Tylny indeksowany system zmiany przełożeń SIS pozostał użyty też w przerzutce przedniej. Dzięki czemu indeksowanemu systemowi zmiana przełożeń z przodu stała się łatwiejsza i wygodniejsza.
Koronki HyperGlide. Cechą specjalenie zaprojektowanych koronek HYPERGLIDE są charakterystycznie rozmieszczone rampy zmiany przełożenia i profile zębów, gwarantujące udoskonaloną kontrolę łańcucha podczas zmiany przełożenia. Koronki HG przerowadzają łańcuch momentalnie i bezpośrednio do następnej zębatki bez przeciążenia. Tradycyjne koronki wywołują, iż łańcuch podciąga się i przechodzi nad zębami koronki przed wybraniem zębatki.
Top Normal - Tylne przerzutki top normal to tradycyjne przerzutki sprężynowe. Użytkownicy systemu RAPIDFIRE Plus preferują krótszy czas reakcji tylnych przerzutek top normal, ponieważ pozwala to na szybszą redukcję przełożeń. Rowerzyści, dla których ważniejsza jest szybka reakcja, doceniają możliwość zmiany przełożenia na niższe przy pomocy najsilniejszego palca, czyli kciuka.
Mechanizm Double Servo-Panta SHIMANO pozwala tylnemu wózkowi prowadzącemu przerzutki poruszać się w adekwatny sposób. Kółko prowadzące przerzutki ustawia się blisko koronek podczas przesuwania się do przodu i do tyłu, optymalizując każdą zmianę przełożenia. Dzięki czemu zmiana przełożeń jest jeszcze precyzyjniejsza.
Przełożenie MEGARANGE - 34-zębowa koronka MegaRange zagwarantuje super-niskie przełożenie, które pozwala na nie męczące pedałowanie pod najmocniej strome wzniesienia.
Zespół napędowy MEGA-9 - 9-rzędowa kaseta koronek daje bliski współczynnik przełożeń bez negatywnego wpływu na zakres przełożeń.
MEGA-9 LITE to lekkie pedałowanie z efektywnym napędem. System ten chatakteryzują trzy atrybuty: słuszne przełożenie dla każdego rozmiaru koła - im obszerniejsze koło, tym obszerniejszy zakres kaset niezbedny do utrzymania lekkiego pedałowania. Innowacyjny system zmiany przedniego przełożenia - kombinacje przełożeń dopasowane do każdego wymiaru koła tak,zniżyć liczbę korygujących zmian przełożeń z tyłu przy niewielkiej różnicy przełożeń z przodu. Poprawiony prześwit opony rozszerzający manewrowość - przekonstruowana przerzutka przednia dająca możliwość zmniejszenia rozstawu kół w ramie.