Błotniki montowane są na rowerze przy pomocy 3 składników. Pierwszy element to ruchomy zacisk, który można przesuwać na całej długości blachy ochronnej, dzięki czemu można przymocować błotnik do każdej ramy, ponieważ nie jest to z reguły często ograniczony punkt montażowy.
Drugie mocowanie służy druty boczne, które utrzymują błotnik w takiej samej odległości od opony, dzięki temu nie trzepocze podczas jazdy. Mocowanie przy pomocy trzeciej części odbywa się wyłącznie w tylnej blasze ochronnej wersji sds (simpla design short) jest to odkształcony uchwyt montowany na ramie.
Na osłonki bocznych drutów można nakleić odblaskowe naklejki 3D,rozszerzyć bezpieczeństwo kierowcy na drodze. Błotniki przystępne są w dwóch wersjach stalowych części – inox i cynk. W wersji Inox druty i wszystkie części montażowe są stworzone ze stali nierdzewnej, co zapewnia wspaniały wygląd przez dużo lat.